de Dieu.Que reste-il-dõc? Que tous ceux qui
enseignent puissent protester en verite que Iesus
Christ parle par leur bouche,cõme S. Paul
2.Cor.13.3.
aussi le dit en vn autre passage,
Demãdez-vous
approbatiõ de celuy ꝗ parle en moy? c'est ascauoir
le Seigneur Iesus, dit-il. Voyla dõc pourquoy
notãment il declare qu'il est Apostre de
Iesus Christ, c'est a dire enuoyé de luy, ayant
cõmissiõ de parler cõme en sa propre personne:
& dit que cela s'est fait
par l'ordõnace de Dieu
& de nostre Seigneur Iesus Christ . En quoy il signifie
Heb.5 4,
& 5.
q͂ ce n'est point aux hõmes de s'ingerer:
cõme aussi il est dit en l'Epistre aux Hebrieux,
Que nul ne doit vsurper l'hõneur a soy , mais
celuy qui est appelé de Dieu, q͂ celuy-la pourra
dire qu'il ha charge legitime.Et de faict,il a falu
q͂ Iesus Christ mesme , qui est maistre en la
maison & chef par dessus tous,q͂ celuy-la ait este
ordõné de Dieu son Pere,voire auec sermẽt
solennel,cõme nous voyõs au
Pse.110.Que sera-
ce dõc de ceux qui sõt biẽ inferieurs a luy,
& qui n'õt nulle authorite,sinõ celle qu'il leur
dõne?Or S. Paul pouuoit dire qu'il estoit cõstitué
Apostre selõ l'ordõnãce de Dieu,pource q͂
il y auoit eu vocatiõ du ciel auec miracle:mais
cela ne se fait pas en tous.Quoy dõc?Dieu afin
q͂ rien ne se feist en confus , mais q͂ tout allast
par bõ ordre en sõ Eglise, a establi vn tel moyen,
& dõné charge & cõmissiõ a ceux desquels
il se vouloit seruir pour porter sa parole, c'est
qu'ils seroyẽt eleus & approuuez. Quãd donc
cest ordre sera ainsi gardé , cõme les Apostres
no
9 l'õt mõstré,voyla vne vocatiõ legitime,& q͂
Dieu veut estre recognue cõme de luy.Quãt a
ce q͂ S. Paul & les autres Apostres ont este ordõnez
par vn moyẽ special , cela estoit pource
ꝗls estoyẽt enuoyez afin de mettre Ies
9 Christ
en possessiõ de son royaume. Mais depuis q͂ ce
fondemẽt a este mis, Dieu a voulu q͂ ceux qui
deuoyẽt annoncer l'Euãgile,fussẽt eleus & approuuez,
& veut qu'on se cõtẽte de cela: cõme
l'Escriture le mõstre en d'autres passages. Tãt
Act.1.23,
& 13.
1.
y a q͂ nous deuons obseruer deux choses en to
9 ceux qui annõcẽt la parole de Dieu,& qui portẽt
ce titre de pasteur:l'vne est,qu'ils soyent eleus
par moyẽ tel q͂ Dieu approuue,& qu'il no
9 est monstré en sa parole : car ceste regle-la est
inuiolable.Et puis il y a pour le second, qu'ils
s'acquittẽt fidelemẽt de leur deuoir:& cela est
quãd ils se tienẽt a la pure doctrine de l'Euãgile,
qu'ils ne s'arrestent poĩt a leurs inuentions,
mais qu'ils cherchẽt seulemẽt d'exalter le nom
de nostre Seigneur Ies
9 Christ,& qu'il soit ce q͂
il a esté ordõné de Dieu sõ Pere , c'est ascauoir
( cõme desia no
9 auons dit ) docteur souuerain
& vnique. Voyla les deux choses ꝗ sont requises
en to
9 pasteurs qui veulẽt estre recognus &
aduouez pour ministres de la parole de Dieu,
ꝗls soyẽt,di-ie,appelez selõ l'ordre de l'Eglise
& qu'ils exercẽt fidelemẽt leur estat,taschãt de
s'acquitter en sorte q͂ Iesus Christ domine tousiours
en cest hõneur souuerain,qu'on l'escoute,
& qu'õ luy obeisse.Et voyla pourquoy il est
2. Cor. II. 2
&
Eph. 5.
27.
dit qu'il faut q͂ l'Eglise demeure tousiours chaste
a son espoux.Quãd Iesus Christ appelle en
son nom ceux desq͂ls il se veut seruir,il ne faut
pas pourtant qu'ils vsurpent son lieu & sa dignite:
c'est cõme si vn hõme auoit cõmis sa feme
a vn sien ami,& q͂ celuy-la fust le premier
qui taschast de la seduire. Quãd dõc ceux qui